АКУЛА MEDIA

Е. Паррі: «Гарний режисер - це фантазер, організатор і директор»

29.05.2013 | 17:20
1079

У Кіровограді протягом трьох днів проходив ІІІ Молодіжний фестиваль аматорського кіно «Ранок». Конкурсні короткометражки з усього світу оцінювали досвідчені та знамениті члени журі. Одним із них був російський режисер, сценарист і актор Едуард Паррі. Користуючись нагодою, медіапортал «Акула» не міг не дізнатися про найцікавіші факти з життя молодого режисера.

- Едуард, скажіть, звідки Ви родом? У Вас таке рідкісне прізвище - Паррі?

- Я народився в Кемеровській області в маленькому місті Миськів під Новокузнецьком. А мій дід родом з прикордонних з Фінляндією районів. Під час фінської кампанії 1939 року його вислали до Сибіру. Коли я народився, мамі було 16, а батькові - 17 років. Ми жили в Бурятії, Сибір. А потім переїхали до міста Урай Тюменської області.

- А Ви відразу відчули своє покликання чи любов до кіно прийшла пізніше?

- У Тюмені я вступив до інституту на зовсім непов’язану з режисурою спеціальність. Провчився там всього два місяці, і в один сонячний день, прямо посеред лекції, встав і пішов. Після цього режисурою почав займатися не відразу, бо вважав таку роботу не дуже прибутковою. Я одружився, народилися двоє чудових синочків, і я в першу чергу заробляв гроші на утримання сім'ї. Мені приносив хороший і стабільний прибуток автомобільний бізнес, яким я займався. Та мене постійно докоряли думки, що чогось не вистачає…

- А як Ви зрозуміли, що це саме кінематограф?

- Дуже просто. Якось я випадково потрапив на знімальний майданчик, і коли побачив все, що там відбувається, у мене перехопило подих. І тут я зрозумів, що якщо не почну зараз робити те, що мені подобається, то наступного шансу вже не буде.

- І що було далі?

- Я пішов на Вищі режисерські курси і після співбесіди потрапив на інтернаціональний відбір до Еміля Лотян. Саме там і розпочалося моє справжнє творче життя.

- Ваша фільмографія налічує чотири повноцінні режисерські роботи. Це «Острів непотрібних людей» (серіал, 2011); «О, щасливчик!» (2009); «Жовтий дракон» (ТБ, 2007) і короткометражка «Двоє» (2005). Розкажіть, будь ласка, як вони знімалися.

- Мені було дуже приємно отримати нагороду за свій перший короткий фільм «Двоє». Це був один з головних призів фестивалю «Кінотавр». За фільм «О, щасливчик» я отримав головний приз на Міжнародному фестивалі незалежного кіно (WorldFest Houston Film Festival) м. Х'юстон та в 2010 році - приз за кращу операторську роботу на кінофестивалі «Дух вогню». Хоча я і допустив в роботі зі «щасливчиком» багато помилок.


Більш за все мені сподобалося працювати над серіалом «Острів непотрібних людей». В основному, зйомки проводилися в Тайвані. Там на свіжому повітрі якось краще думається. І я зовсім «розійшовся», знімав в різних жанрах, проявив всього себе. Актори, доречі, також були захоплені своєю роботою. Вони дуже старалися і навіть трохи імпровізували.

- А які корисні поради Ви можете дати молодим режисерам? Як Ви ставитесь до цьогорічних конкурсних робіт на кінофестивалі «Ранок»?

- В цьому році конкурсні роботи показали вищий рівень, ніж в минулому. І взагалі, роботи виявилися чудовими, із деяких я навіть взяв щось і для себе.

А що стосується порад, то я сам ще вчуся і зовсім нічого не знаю (сміється). Головне, для того, щоб отримати гарний результат, потрібно зняти просту зрозумілу історію, зі смаком, відчуттям ритму і емоцій. Кіно повинне зачепити. А все інше відточує практика і тільки практика.

- Як працювати з акторами? Чи є особливі, так би мовити, прийоми?

- Так, є різні підходи. Коли до мене приходять актори, то я зразу намагаюся зрозуміти, яка це людина, і який образ їй краще втілювати. Головне, не вимагати багато відразу, а ставити неважкі задачі. Робота режисера на майданчику не повинна бути диктаторською. Потрібно працювати з актором, прислухатися до нього і давати йому можливість реалізуватися.

- З дітьми Вам працювати важче, ніж з дорослими?

Першим таким досвідом був фільм, у якому я знімав свого сина. Оптимальною роботою дитини я вважаю не більше двох годин в день. На майданчику все має проходити у формі гри та провокації, для того, щоб дитина була зацікавлена і їй не було нудно.

- Як Ви ставитесь до акторів у свої власних фільмах?

- Я вважаю, що це геніально! Просто супер, коли людина може не тільки знімати і контролювати процес на майданчику, а й самостійно грати. Це дуже нелегко і таких людей мало, як режисерів Кіно з великої букви! І взагалі, робота режисера - тяжка річ. Він має робити все: і малювати картинку, і створювати атмосферу, і контролювати процес. Гарний режисер - це фантазер, організатор і директор.

- Якого режисера роботи подобаються особисто Вам?

-. Мені близьке кіно Шукшина.

- Наостанок, хочу у Вас запитати про плани на майбутнє.

- Мрію зняти хоча б одну свою картину. І я до цього йду.


14.12.2017 16:17
Кажуть, що хабарів не беруть тільки дуже багаті люди. Досить пробігти щоденну стрічку українських новин і прикинути статки  пійманих на корупційних діях осіб, як стає ясно - не про нас це...
06.12.2017 16:33
Кожний осінній форум - у Кропивницькому, кожний весняний - у якомусь іншому місті. Так 25 років тому вирішили знавці історичної символіки, котрі об’єдналися в Українську геральдичну колегію....
25.11.2017 14:03
Педагогiчна спiльнота Кiровоградщини, України та свiту у 2018 роцi вiдзначатиме 100-рiччя вiд дня народження видатного українського педагога-гуманiста, фiлософа, публiциста, письменника, нашого...
24.11.2017 15:31
У Кропивницькому побувала відома українська письменниця, есеїстка та філософ Оксана Забужко. Вона у 90-х роках минулого століття романом «Польові дослідження з українського сексу» стартувала так...
21.11.2017 17:00
На десятiй сесiї кiровоградської мiської ради депутати пiдтримали рiшення про створення премiй у галузi культури. Загалом, згiдно проекту рiшення планується 4 номiнацiї премiю iменi Василя...